Het was adembenemend!

Samen met zo’n 300 bezoekers, Gospel4U en de Gypsyband uit Roemenië beleefden we een avond van verbinding. Mensen die elkaar niet kenden, elkaar nooit gezien hadden, samen zingen en muziek maken. De liefde was voelbaar in Jabes…., en het begon al daarvoor…

Het was donderdagmorgen toen Matthijs, Hans en ik (Harry) in 3 auto’s naar Eindhoven reden om onze Roemeense en Hongaarse vrienden op te halen van het vliegveld. Keurig en zelfs eerden dan verwacht landde het toestel om 15.15 uur. De afhandeling van de bagage en douane ging snel zodat we om 16.00 uur richting Vlagtwedde konden gaan. Er stond een heerlijke warme maaltijd te wachten (stamppot rauwe andijvie, spekjes, gehaktballen en jus..) in de Korenschuur, het gastenverblijf van Jan en Anja Wubs in Harpel. Wat een prachtige plek.

Na afloop van het concert in Musselkanaal vroeg iemand: “wat vond je ervan in één woord?”
Het eerste woord wat in mijn gedachten kwam was: “adembenemend” en zo heb ik het op
verschillende momenten ervaren. Het is soms niet goed te beschrijven als iets “awesome,
geweldig of meroakels” mooi was. En het kwam door verbinding.

Na een goede nachtrust en ontbijt verzorgd door Hans en Mannie, gingen we naar Bourtange cultuur snuiven, zingen in de kerk en koffiedrinken in het restaurant. Aansluitend naar Stadskanaal. Daar werd ons een heerlijke Lunch aangeboden in het sfeervolle restaurant “Lekker Anderz..” en daarna nog gauw even shoppen, want om 15.00 uur werden we verwacht in BGM Jabes. Onder leiding van Matthijs werd een geluidsinstallatie opgebouwd en muziekinstrumenten getest. Rond 17.00 kwamen de bandleden van Gospel4U…. Het team van BGM Jabes had een heerlijke maaltijd bereidt. Daarna kwamen langzamerhand de eerste bezoekers en namen we tijd om samen God te bidden om Zijn zegen en de aanwezigheid van de Liefde van God oor alle mensen.

Tijdens het concert vertelden Judit en Ervin over het werk van stichting Ro-Manna in Hongarije en
Roemenië. Aan de hand van dia’s zagen we hoe de hulpverlening voor zigeuners en hun kinderen cruciaal is en hoe de kerk daarin een centrale plaats heeft. Aan het eind van de avond waren we blij en dankbaar. De collecte bracht ruim 1700 euro op. Dat is geweldig, maar boven alles de verbinding en de ontmoeting met bezoekers, zigeuners, muzikanten, zangers en al die anderen. Het was rond middernacht dat we heerlijk gingen slapen in de Korenschuur.

De volgende dag, zaterdag vroeg op en na opnieuw een heerlijk ontbijt verzorgd door Mannie, onderweg naar Steenbergen. In Evangeliegemeente de Deur werden we opnieuw gastvrij onthaald en ook daar stond de liefde centraal in ontmoeting en zang en muziek tijdens het 2 e concert zaterdagavond. Ook hier werd het een ‘latertje’, maar daar had niemand moeite mee. Zondagmorgen 0m 5.00 uur ging de wekker. Om 5.30 ontbijt en als het 6.00 uur is moeten we op weg naar het vliegveld in Eindhoven. Het is 9.00 uur als Matthijs het toestel nazwaait met de gedachte…… Het was goed, kom gauw terug…. We hebben genoten.. Dankzij u en ieder die de zigeuners een warm hart, huis, eten, kleding en liefde toedraagt.

Heel veel dank, namens ons allemaal,
Harry

1. 👍 het was inderdaad adembenemend heel blij dat ik er getuige van kon zijn 💋

2. Ontroerend mooi, verbondenheid in Christus ervaren en wetend dat de Here niet aan tijd of plaats gebonden is, werd dit opnieuw weer duidelijk!!