Food & Wood

In de winter is de nood het hoogst bij Roma-gezinnen. Doordat er in de winter niet op het land gewerkt kan worden, zijn er nagenoeg geen inkomsten. Daarnaast groeit er in de winter niets in de tuin en is er dus weinig te eten. Doordat Oost Europa een landklimaat heeft zijn de winters ook nog eens veel strenger dan bij ons in Nederland. Dit betekent temperaturen tot min 20.

Doel van de actie: Zoveel mogelijk gezinnen voorzien van voedsel en hout

Met de actie Food & Wood willen we de Roma gezinnen door de winter helpen. En met jouw steun kunnen er voedselpakketten en hout worden gekocht om te koken en de huizen te verwarmen.

Wil jij helpen?
Een uitgebreid voedselpakket kost €30,-, hier kan een gezin een week van eten. Om de winter door te komen heeft één gezin 2 tot 3 kuub hout nodig. Eén levering hout kost ca. €130 incl. alle bijkomende kosten.

Maak je bijdrage over door met je telefoon de QR code te scannen of door op de iDealknop te drukken. Je komt dan in een betaalomgeving van Stichting Ro-manna terecht.