Food & Wood 2023 gestart

Help Gezinnen Warm en Gevoed te Blijven: Doe Mee met de Food & Wood Actie van Ro-manna
Bij stichting Ro-manna geloven we in het creëren van positieve verandering in de levens van arme gezinnen, en onze jaarlijkse Food & Wood Actie is een belangrijk onderdeel van die inspanning. Deze actie voorziet roma gezinnen in Roemenie en oost-Hongarije van essentiële benodigdheden om de wintermaanden door te komen: voedsel en hout. Dit jaar hebben we geluk omdat hout op dit moment relatief goedkoop verkrijgbaar is. We kunnen met jouw hulp dus extra veel inkopen.

Waarom Food & Wood?
Voor veel roma-gezinnen in Roemenië en Oost Hongarije is de winter een moeilijke tijd. Lage temperaturen en beperkte middelen maken het moeilijk om warm en gevoed te blijven. Daarom biedt onze Food & Wood Actie een helpende hand. Met een donatie van €30,- kunnen we een gezin voorzien van een uitgebreid voedselpakket dat hen een week lang te eten geeft. Maar dat is niet genoeg om de winter door te komen.

Maak je bijdrage over door met je telefoon de QR code te scannen of door op de iDealknop te drukken. Je komt dan in een betaalomgeving van Stichting Ro-manna terecht.

Om de kou te trotseren hebben deze gezinnen 2 tot 3 kuub hout nodig, wat neerkomt op ongeveer €130 inclusief alle bijkomende kosten voor levering. Hier komt jouw hulp om de hoek kijken.

Jouw Donatie Maakt Het Verschil
Met jouw donatie kunnen we meer gezinnen voorzien van voedsel en hout, waardoor ze de wintermaanden beter kunnen doorstaan. Elke euro telt en brengt ons een stap dichter bij ons doel om degenen die het het hardst nodig hebben te ondersteunen.

Hoe Kun Je Helpen?
Doneer: Elke bijdrage, groot of klein, is van onschatbare waarde. Met €30,- kun je een gezin voorzien van een voedselpakket voor een week en elke extra donatie draagt bij aan het aanschaffen van hout.
Deel het Woord: Verspreid het nieuws over onze Food & Wood Actie via sociale media, e-mail en mond-tot-mondreclame. Hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe meer impact we kunnen hebben.
Vrijwilliger Worden: Als je tijd en energie hebt om te geven, kun je overwegen om vrijwilliger te worden bij Ro-manna en direct betrokken te zijn bij ons werk.

Gebed
Naast het geven van geld en de verspreiding van deze oproep, is gebed belangrijk. Bidden voor de mensen die het werk doen in Nederland (o.a het bestuur) Hongarije en Roemenië. Judit Batta, Robert en Ervin Lakatosh en de teams die helpen met het praktische werk: bouwen, repareren, uitdelen van kleding, hout en voedsel, onderwijs aan kinderen. Hun motivatie is de Liefde van God beschikbaar voor alle mensen.

Samen kunnen we het verschil maken en gezinnen helpen om deze winter warm en gevoed te blijven. Laten we samenwerken om hoop en hulp te bieden aan degenen die het het meest nodig hebben. Doneer vandaag nog en maak deel uit van de Food & Wood Actie van stichting Ro-manna!